lördag 11 september 2010

Min nya älskling.......

....... är en guld-grön SEAR Ibiza, årsmodell 2009 - för den har jag köpt idag. Min allra första bil :) Ja, inköpet gick ganska snabbt, men sen är jag ju en person med snabb beslutprocesser! De blev lite dyrare än jag tänkt mig, men en nyare årsmodell och med nybils-garanti på 6m. Den var otroligt skönt att köra!

Eftersom det är första bilköpet hade jag med mig lilla mamsen, som ju faktiskt har sålt bilar innan, och det var ett bra stöd att ha. Hon hjälpte till i prisdiskussionen så jag fick lite rabatterade vinterdäck, gött!

Här är hon........


Bilen får jag någon gång under nästa vecka, åh jag längtar!! Men jag är ju inte billös för det. Jag har nämligen hyrt en bil för helgen för att bara köra. En Toyota Yaris... Bra det, för nu inser jag att jag inte vill köra en Toyota alla fall :)

Idag har jag och mamsen åkt till Bromma, Kalhäll, Jacobsberg, Barkarby och käkat på Ikea - you name it. Sen lämnade jag av mamma och fortsatte vidare till Norra och Södra Ängby, Sundby, Alvik, Nockeby..... Så nu är jag alldeles trött i huvudet. Men imorgon så jag åka till båda systrarna på besök - första Sandra och sen Lotta.

//Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar